Even geduld a.u.b...
Even geduld a.u.b...

Algemene pers

Pneus-online zet een tandje bij

Pneus-online zet een tandje bij

Deze firma breidt zijn personeelsbestand uit en rekent in 2006 op een omzet van 10 miljoen euro. De firma is opgericht door een jongeman uit Lyon en steunt op een netwerk van 600 centra in Frankrijk (...).

"Ik deed aan autoracen op circuit en wilde graag minder betalen voor mijn banden", verklaart hij. De zetel van de maatschappij is gevestigd in Genève waar de van oorsprong Lyonees woont, maar de kern van het team bevindt zich in het in 2003 opgerichte Franse filiaal in Dardilly, een voorstad ten westen van Lyon.
Deze eenheid "moet het platform worden voor Europa", geeft de vierendertig jarige directeur aan. Pneus-Online verkoopt al in Luxemburg, België en Groot-Brittannië en gaat zich binnenkort uitbreiden tot Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Portugal en Italië(...).
Hij schrijft zijn succes toe aan de concurrerende prijzen: "30% à 50% goedkoper dan bij de traditionele leveranciers. Het "Automobile Magazine" positioneerde ons in hun nummer van november op de eerste plaats aan de hand van een selectie van drie criteria" onderstreept de directeur (...).
Terwijl zij al een breed scala aan banden aanbieden voor alle typen voertuigen (personenauto's, bedrijfswagens, 4x4's) alsook voor scooters en motoren, staat het bedrijf op het punt om zijn assortiment uit te breiden met lekbestendige banden voor fietsen en met onderhoudsproducten (...).

Passage: Les Echos - Marie-Annick Depagneux - Nr. 202 - 2 februari 2006