Even geduld a.u.b...
Even geduld a.u.b...

Algemene pers

EN CONTACT

EN CONTACT

Maart/April 2006
INTERVIEW MET ALEXIS NERGUISIAN


En-Contact: Banden verkopen is een echt vak...
Alexis Nerguisian:
Ik heb Pneus-Online opgericht omdat ik dacht dat er mensen zijn zoals ik die banden kopen alsof het broodjes zijn en die daarvoor een zo laag mogelijke prijs willen betalen. De klanten van Pneus-Online zijn professionals en particulieren die in Frankrijk en Zwitserland wonen, maar ook in België, Luxemburg, Oostenrijk, Groot-Brittannië en Spanje. Om die reden zijn onze helpdeskmedewerkers meertalig en goed opgeleid.

EC: Kent de band geen enkel geheim meer voor hen?
AN:
: Zij worden bij aankomst in het bedrijf opgeleid en worden regelmatig bijgeschoold door vakmensen uit de bandenwereld. Ik heb het geluk dat ik beschik over een netwerk van vakmensen waarop ik zo nodig een beroep kan doen. Toch hebben onze helpdeskmedewerkers, die slechts zelden specialist zijn in dit vak, niet altijd overal een antwoord op. Wat dat betreft is de boodschap aan de klant duidelijk: het is beter om advies in te winnen bij een expert dan zo maar iets te verkondigen. Het gaat om de geloofwaardigheid van onze firma...

EC: Hoe kunnen verkoopkwaliteit en uitvoeringssnelheid worden verenigd?
AN:
Het is van wezenlijk belang dat de boodschap duidelijk en nauwkeurig is en dat de telefoongesprekken snel en bondig worden verwerkt. Elke klant moet op professionele wijze worden behandeld. De helpdeskmedewerkers moeten kunnen luisteren en getuigen van hun handelsgeest; zij moeten zo nodig kunnen overtuigen. Om doorlopend de kwaliteit van de boodschap te verbeteren, zijn wij alert wat betreft terugkerende vragen die wij gebruiken om de FAQ op de website aan te vullen, alsook onze opleidingsdocumentatie.

Passage: En-Contact - Pascale Decressac - Nr. 31 - Maart/April 2006