Even geduld a.u.b...
Even geduld a.u.b...

Persberichten

Pneus Online viert zijn 10e verjaardag

Pneus Online viert zijn 10e verjaardag



De bekende site in de online verkoop van banden en auto- en motoraccessoires tegen lage prijzen viert dit jaar zijn 10e verjaardag en heeft een aantal verrassingen voor zijn trouwe klanten in petto. Het is ook een gelegenheid om deze dynamische KMO te ontdekken, die sindsdien uitgegroeid is tot een internationale groep, en terug te komen op zijn voorbeeldige carrière.

Een explosieve groei

In 2001 heeft Alexis Nerguisian in Genève, toen informatica-adviseur in het bankwezen, de website Pneus Online gelanceerd.
Dit idee kwam omdat hij zelf behoefte had, als een gepassioneerde coureur, om regelmatig banden te kopen, wat een enorm budget vertegenwoordigd. Zijn oplossing: een website maken met een grote keuze aan merken en bandenmaten voor iedere behoefte en elke portemonnee. Zo vindt u op Pneus Online nieuwe producten die tot 50% goedkoper zijn dan de prijzen van traditionele netwerken.
Het succes heeft zich niet laten wachten: de site heeft in het eerste jaar 600 banden verkocht, en nu is dat aantal tot meerdere honderdduizenden gestegen! Het is een reflex geworden voor chauffeurs om online goedkope banden te kopen.
Deze explosieve groei overschrijdt trouwens onze grenzen aangezien Pneus Online in 2011 in 13 Europese landen en Noord-Amerika aanwezig is. En het is nog niet afgelopen…
Het assortiment heeft zich aanzienlijk uitgebreid: naast auto- en motorbanden zijn er nu ook velgen, sneeuwkettingen, bandenhoezen en verschillende accessoires te koop.
"De volledige, handige en eenvoudig te bereiken inhoud maakt deze website ook origineel: onderhoud tips voor banden, veiligheid instructies, een gids voor het kopen van banden en de beoordelingen van andere klanten helpen de klant een keuze te maken. Banden bestellen wordt dus een kinderspel!" aldus Alexis Nerguisian, directeur-generaal van Pneus Online.

Een nieuw spaarprogramma als cadeau aan klanten

Dankzij zijn vele klanten is de website de laatste jaren altijd succesvol geweest. Om de klanten voor hun vertrouwen te bedanken, maakt Pneus Online gebruik van de gelegenheid om ze een verjaardagscadeau te geven: een spaarkaart. In aanvulling op de bestaande sponsoring systeem, is het mogelijk "bandenpunten" te sparen en daarmee een kortingsbon van 50 € te winnen.
"De aankoop van banden is niet onbetekenend: het stelt een aanzienlijk budget voor en garandeert onze veiligheid tijdens het rijden. Onze klanten zijn veeleisend en ze waarderen de kwaliteit/prijs verhouding en de effectieve diensten die wij aanbieden. Na 10 jaar van bestendige groei, is het noodzakelijk geworden om onze trouwe klanten te belonen met een uitgebreid spaarprogramma en dus nieuwe kansen om nog meer te besparen" zegt Kevin Castelain, Internationale E-Marketing Directeur bij Pneus Online.
Wanneer er gevraagd word wat de doelstellingen voor zijn bedrijf zijn voor de komende 10 jaar, antwoordt Alexis Nerguisian:
"Onze verovering van nieuwe horizons voortzetten, op innovatie inzetten om de functionaliteit van onze site en logistiek te verbeteren, ons aanbod uitbreiden en onze diensten verbeteren door nog meer nieuwe lokale kwaliteitslabels te krijgen, en rekening houden met de suggesties van onze klanten".

Voor meer informatie op Pneus Online Nederland: www.banden-pneus-online.nl


Over Pneus Online™

24,7 mln. € omzet in 2010
Meer dan 14 600 partner montagecentra in Europa
5.6 miljoen banden te koop
Tot en met 50% besparen
Meer dan 2,9 mln. bezoekers per maand (bron Xiti, december 2010)
35 online winkels (BtoC + BtoB websites) in Nederland, Frankrijk, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Portugal, België, Luxemburg, Italië, Ierland, Polen en Canada.

cp2011-06-NL_Pneus-Online_10.pdf